zondag 15 juni 2014

Gehaakte giraffes

Een poosje geleden vroeg een collega me een knuffeltje te haken om cadeau te doen op een babyshower. Het geslacht van het kindje was nog niet bekend. Mint vonden we allebei een goede kleur (en de aanstaande mama gelukkig ook :-)).
Als ik iets maak voor een ander dan kan ik me toch druk maken of het wel mooi genoeg is maar deze keer kreeg ik het beste compliment wat je krijgen kunt; namelijk of ik er nog één wilde maken. Voor een meisje deze keer. No problemo want ik ben dol op meisjesdingen.
Het patroon vindt je hier; http://gehaakteknuffies.blogspot.nl/2012/02/giraffen.html Het is een eenvoudig patroon wat ook niet heel veel tijd in beslag neemt en je kunt lekker variëren met kleurtjes. Deze girafjes haakte ik met Phildar Cotton 3 op haaknaald 3.0 (ik haak tamelijk strak). Ik gebruik dit patroon ook voor tutdoekjes, dan haak ik alleen het hoofdje en naai deze op een grote granny square.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten