vrijdag 20 juni 2014

Review Essence My Skin Mattifying Cream en Mattifying Cleansing Wipes

Toen ik van de week in mijn pauze door het Kruidvat zigzagde om sokken te kopen (want schoenen doorweekt door vervloekte regen en koude voeten) zag ik deze producten ineens staan. Ik heb vrees ik een lichte obsessie met de spulletjes van Essence. Want het is allemaal echt cheap-ass en daar hou ik van. Ennn, nog veel belangrijker, ik heb nog nooit iets gekocht dat ik slecht vond. Zo gebruik ik al maanden met veel plezier de Gelnails At Home. Daar gebruik ik ook de Essence nagellak bij, die kost €1,69. Bizar eigenlijk want ik heb ook nagellak van €20,- en die is echt niet beter (joehoe, had ik dat maar eerder geweten). Maar anyhoe, ik smeer niet zomaar wat op m'n gezicht omdat ik echt een tamelijk beroerde huid heb. Ik heb onwijs veel mee-eters op mijn kin en pukkels in mijn nek. Ik had toch gehoopt dat dat na de pubertijd wel over zou gaan maar helaas. Als jaren gebruik naar tevredenheid het Clinique 3- stappen systeem. Maar ja, best prijzig en een beetje saai om altijd maar hetzelfde gebruiken. Bovendien heb ik 's avonds nooit echt zin om hele toestanden uit te halen. Meestal verwijder ik mijn oogmake-up en that's it. Dus die Essence mattifying toestand. Ik besloot het te kopen, creme kost €1,99 en de doekjes kosten €1,69, daar kun je je geen buil aan vallen dacht ik. Ik besloot het 's avonds maar eens te proberen (dus foto's in de donkerte).
Anders draai je je hoofd ff. Er zitten 25 doekjes in het pakje en 50 ml. creme in de tube.
Tadaa, doekje. Het lijkt echt precies op een billendoekje (sorry, heb geen ander vergelijkingsmateriaal). Het ruikt erg lekker vind ik, een frisse geur. Je schijnt er ook je oogmake-up mee te verwijderen maar daar begin ik niet aan. Daar heb ik liever met remover doordrenkte wattenschijfjes voor. Maar ik vind het wel lekker om hier mijn gezicht mee te reinigen zeg! Het verfrist enorm. Ik heb ze in m'n handtas gedaan want vooral halverwege de dag loop ik met een glim- porem, zeker op warme dagen.
Let niet op mijn nagels, want ik had zojuist de eerder genoemde gelnagellak eraf getrokken en moest het nog ff opnieuw doen.
Ik vind de creme ook erg prettig ruiken. Een tube van 50ml. is best groot. Mijn tubetje van Clinique Dramaticly Diffirent Moisturizing Gel (nondeju) is 30ml en daar betaalde ik geloof ik rond de €20,- voor (misschien nog wel meer en heb ik dat verdrongen). Anyhoe, deze creme is ook fijn. Het matteert echt en trekt lekker snel in, je zou bijna meteen BB cream of foundation erover kunnen doen. Ik vind het een beetje aanvoelen als primer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten